måndag 20 augusti 2007

Mutter och tjoho

I den här sängen skulle jag helst gömma mej för världen idag...
(Nils Bielkes paradsäng)



Dagens trevlighet var att äta lunch med Mannen och att stegräknaren kom. Annars känner jag mej mest avslagen och matt. Men tack och lov har inte mitt nya saltsug dykt upp under dagen. Jag har ännu inte bestämt mej för om jag verkligen orkar promenera idag med eller om det helt enkelt får bli en vilodag. Lilla M frågade nyss om vi skulle gå ut och gå och ja... jag ÄR ju rätt sugen på att testa stegräknaren vill jag lova...

Vi får se hur nya nattningsrutinen med Lilleman funkar. Somnar han tidigt så kanske det vore bra att ta chansen att traska iväg en sväng. Om inte annat så kan jag ju alltid gå av mej lite upprördhet över Stora Ms senaste mobilräkning. Oj vad rik jag kommer vara när ungarna flyttar hemifrån! Och oj vad jag kommer sakna dem...
Jag vaknade med ond nacke imorse och det i sin tur bidrog till en sprängande huvudvärk. Och när det är en sån dag redan innan klockan hunnit passera sju då vet man på förhand att dagen kommer bli lite avslagen och dimmig. Jag tycker inte om att ta värktabletter men när det är så där har jag inget val. även om Ipren och Alvedon ju inte tillhör de farligaste sorterna. Jag räknade ut, när jag gick till jobbet, att jag levt med ena whiplashskadan i nästan fjorton år och den andra i tolv. Jag minns inte ens längre hur det kändes att inte ha ont på morgonen. Skumt hur man vänjer sej. Men tur!

Men folk var trevliga på jobbet och det är alltid uppskattat när någon klient visar sej nöjd med jobbet man utför. Det lyser upp dagen en smula och vips var ju faktiskt klockan hemgång. Och jag gick hem också fast jag egentligen helt hade blivit hämtad med limousine utanför entrén. Men man kan ju inte få allt.

Nu ska jag fundera på frukostalternativ. Jag har ju nyligen varit duktig och ändrat mina frukostvanor från kaffe och macka till yoghurt och frukt på morgonen (och kaffe!). Men det finns ju alltid fler alternativ. Dock är jag ingen grötmänniska så det kommer inte hända att jag ställer mej och gör gröt. Eller vem vet, det här projeketet har ju fått mej att göra både det ena och det andra, och då har det ändå bara gått sex dagar!





3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du behöver inte äta gröt, gör bara en förändring liten förändring för att prova på. Ta annan frukt - i dag provade jag blåbär och det var mums!

Hoppas det avslagna har försvunnit i kväll eller i morgon. Alla har vi vissna dagar och du får lov att vara vissen då och då, den som inte är det ljuger.

Puss På Dig, Kära Molina!
Du är jättebra och glöm inte att både jag och Fillan har tjuvtränat mer än en vecka innan du kom in i projektet. Du ska inte förändrar ditt liv på en vecka, ta det bara lugnt.

Ont i axlar och nacke, ajaj!
Jag önskar dig en skön kväll!

Anonym sa...

Jag tror att vi har synkat energi- och humörkurvan idag, minsann.

Energiladdning på fredag, hörru.

Anonym sa...

Eva: Tack för all din uppmuntran! Och nu har jag varit på skönhetssalongen (vilket jag hade glömt att jag skulle och så när missade)så nu leker livet igen!

Siv: Jag ser fram emot den där lunchen! :0)