fredag 24 augusti 2007

Softa i Soffan

Det är min tå som syns bakom datorn.

Jag har nämligen den i knät när jag softar i soffan. I morgon ska jag in till stan och träffa min dotter, jag funderar på att ut och promenera innan dess enbart för att jag mår så himla bra av mina dagliga rundor. Ofta har jag kameran med mig men de senasta dagarna har det inte varit så eftersom jag haft ont i nacken och axlarna. Det senare beror på mitt arbete - jag sitter i en fåtölj framför en dator hela arbetspass.

På söndag funderar jag på en långpromenad enbart för att min stegräknare sporrar mig till det. Snart börjar jag väl med statistik och staplar.

Nåja, det finns en huvudorsak till min långpromenad och det är att skaffa en god vana med söndagspromenader, att fotografera och - ja, ok då - se hur många steg det blir!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just nu skulle jag kunna ge en miljon för att känna en smula av din entusiasm!

Anonym sa...

Jag läste ditt inlägg. Strunta i chokladet och gör dig varm choklad på riktig cacao. Tillåt dig känna elände och hopplöshet för i morgon är det bättre.

Det finns ingen möjlighet att du inte ska ha minskat i vikt eller mått när du har hållit igång som du gör, däremot kanske du har vatten i kroppen, pms eller något annat hopplöst elände.

Men i morgon är det bättre, jag lovar och ska skicka lite healing via etern.

Fillan sa...

Härligt Eva! Just nu skulle jag ge miljonen för att ligga och softa istället för att torka spyor... Är det något med karma månne? Jag var nog en elak jävel i ett tidigare liv =).