torsdag 23 augusti 2007

koskit

Koskit. Koskit, koskit, KOSKIT var den doft som följde mig under hela motionsrundan idag. Vad är det frågan om? Inte gödslar man väl nu?

Annars är det halva nöjet när man möter en tjusig motionerande individ av motsatt kön - den där puffen av väldoft som ibland kommer efter. Inte nödvändigtvis parfym, lika ofta bara rent och fräscht. Ah, jag är en doftmänniska.

Förut låg jag mest och kajkade på femman och sexan (åttaväxlad cykel), men nu är det sexan och sjuan. Benen blir starkare och starkare, mjölksyran bränner gott i uppförsbackarna. Idag långvända för basvarushopping: Lidl, Ö&B, ICA Maxi - och tokcykling däremellan, kånkandes på en allt tyngre ryggsäck.

I cykelkorgen låg en ny blender. Min söta lilla Frutti-blender (limefärgad såklart :)) dog tyvärr en plötslig död igår, och en sån vill jag inte vara utan (jag älskar mina smoothies!) - vilken tur att ICA gav 100:- rabatt på dem just nu då.

Mental note to self: ge upp hygien-nojan. Jag tycker att det är svårt att få det att kännas som att man kan få det riktigt rent allra längst ner vid knivbladsfästena, så jag skulle döda alla eventuella bakterier med kokhett vatten.

Glaset är ju tjockt och såg ju härdat ut MEN - *kraaaaak* sa det (tänk ljudet av isen som "går" på våren) och så sprack bringaren i botten, hela vägen runt om. Så snopet! Och vilken tur att Izzy, som nyfiket stod brevid mig, inte fick det kokheta vattnet över sig.

DÅLIGT, tycker jag. Men jag fick visst skylla mig själv, sa de i butiken där jag köpte den. "Det står nog på lappen i lådan att man inte ska hälla i något varmare än 60 grader" sa de, jaaaa fast det var ju bara det att den lördag då jag absoluuuut skulle ha min blender så var den slut i hela stan, förutom då det där lilla lilla skyltexet (lyckligtvis grönt!) som jag alltså fick köpa på Duka, utan låda men dock: jag fick min blender (kl 15.55, butiken stängde 16.00), vi fick våra drinkar and the rest is history.

Nåja. Jag ska vara snällare mot den nya, då.

Jag aviserar redan på förhand en vilodag imorgon - efter jobbet ska vi ut och busa, jag och ett gäng kolleger. Jodå, favoritpojkarna ska med (om inget oförutsett inträffar), vi får väl se om några nya klassiska citat kläcks.

Jag har nog fortfarande inte kommit över det där med att det faktiskt inte VAR en kerub-känga jag fick av Stenansiktet C. Sweetie!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas din fredagsvkäll med dina favvopojkar blir riktigt bra, rolig och uppåt.

Själv ska jag skruva möbler. Det kan väl vara rätt ok det också.

Anonym sa...

He he... jag sniffar också på folk när jag går till jobbet. Folk luktar så gott på morgonen, nyduschat och fräscht. Skönt att höra att fler har lika tokgia vanor :0)

Projekt: Promenad sa...

Vaddå?? Inte kerub, vad har jag missat??? / Fillan

Anonym sa...

Dagen efter att jag hade skickat eldgaffelbilden till C så hade jag yrkesrelaterat ärende till honom, då pep han lite förskräckt att "jag MENADE faktiskt inte att du var nån liten tjock kerub". Tusse.