lördag 25 augusti 2007

Go Carro GO!

Nä, det här är inte vi, men det beror tyvärr mer på kattfärgen än kvinnans kroppsform, ja - jag har en "klunsmullekänsledag".

-------------------------------------------

Jag måste erkänna att friidrotts-VM försätter mig i en mild extas - jag älskar friidrott. När nattsömmen flydde mig (jag vaknade halv fyra!) tog jag täcket till soffan, bölade så en skvätt när Carro överträffade sig själv igen och igen. Undrar vad den tjejen är gjord av - ja, förutom muskler och ben? Vilken vinnarskalle!



07.00 återvände jag till sängen igen, och sov sedan alldeles för länge - men jag behövde det!

Idag åker jag till Uppsala för att fira en 18-åring, därmed blir det inga sammanhängande motions-motionspass - däremot gott om vardagsmotion i form av bl a långpromenader när jag ska transportera mig till och från tåg i respektive stad. Jag borde nog kolla om inte jag hittar nåt batteri till min gamla stegräknare. Men en rough estimate är att det blir sammanlagt 7-8 km bara i "stationspromenadsträcka" t o r i de båda städerna, och det blir raska promenader med iPoden i öronen. Jag tror inte ens att jag VET hur man strosar i såna lägen. Overdriven slår till automagiskt och jag knatar på i ett tempo som en gång fick en Vasaloppsåkande väninna att torka sig i pannan ;)

(ja, fast hon åkte ju inte DÅ, precis när vi gick, men ni hajar ;-P)

Vågen pekar neråt, men den aktuella noteringen spar jag tills imorgon, när det är veckob(r)ytning. Ändå har jag en svag, löjlig (vet jag!) känsla av att jag vill förflytta mig några månader framåt i tiden, rent automatiskt. Jag vill kunna ha min favorit-tweedkjol från 2004 NU. NUNUNUNUUUUUU!

("moget, Sivan!")

Solen skiner. Kanske är detta årets sista riktiga sommardag? Kyligare luft är på väg. När vi steg ut från Harrys igårkväll (kl var väl strax efter 21) var det ljummet, varmt - ja, det var som att befinna sig på en långt mer exotisk plats än Stora Torget i Västerås. Lovely! Ännu mer lovely var att se nya sidor hos sina kolleger. När inte den vanliga "jobb-bästisen" var där fanns det plötsligt plats för andra att kliva fram... Vilket OTROLIGT bra beslut jag tog när jag tackade ja till detta jobb. Jag ältar den lyckan varje dag, vältrar mig i den som en gris i solvarm gyttja. God hälsa är en helhet, och att trivas på jobbet är en enormt stor del i min hälsostatus.

Ha en bra dag, Gänget - trots barbamammakänslor, kräksjuka, förkylningar och annat.

2 kommentarer:

Fillan sa...

Åh, så skönt för resten av gruppen att det är en viktminskning denna veckan. Det gör så vi andra inte tappar sugen kring vårt projekt. Hoppas du får en splendid dag idag.

Anonym sa...

Du skriver så bra att mina öron knollrar sej i ren och skär lycka! :0) Hoppas du får det supertrevligt i Uppsala.