måndag 20 augusti 2007

Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren?

Jo, det är Fillan på långpromenad.

Eva hade kommenterat mitt förra inlägg med att hon kunde läsa mellan raderna hur frustrerad jag var attt inte komma ut på promenad idag. Precis så frustrerad var jag. Jag har alltså börjat må direkt dåligt när insikten att jag inte kan gå slår mig.

Min kära Sambo kom inramlande vid 18.00 tiden med en ny dammsugare och en ny fäkt till badrummet, den gamla fläkten höll ett år och det gick vi inte med på, vi fick en ny. Vår gamla dammsugare spred ut smutsen i högre grad än vad den sög upp den. Jag såg en reklamfilm tidigare idag från Ica och skickade ut sambon på dammsugaruppdrag. Sedan provade jag den en snabb runda i vardagsrummet innan jag lämnade honom med ungar, läggningar och hela faderullan och gick ut och gick.

13 000 steg rapporterar jag in idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ärligt talat - du är så jäkla duktig. Om jag går runt 8000 steg per dag och du kommer upp i 13000, så är det en rejäl bit mer.

Projekt: Promenad sa...

Eva: Tack. Ditt pepp värmer ska du veta. Många ggr har jag tänkt att skippa att gå och så läser jag dina inlägg och sedan finns det inga ursäkter längre. /Fillan