torsdag 23 augusti 2007

Snurrigt och virrigt och segt

Idag har det varit en seg dag, luften går inte att andas och jobbet fyllde mej mest med olust. Jag som brukar gilla mitt jobb... Jag kom iväg sent och sen var jag iväg en sväng mitt på dagen för det var dags för 4-års kontroll på BVC och så tillbaka igen och det blev bulle till kaffet och jag längtade hem och jag kunde fortfarande inte andas och... (tar ett djupt andetag).

Jag tog iallafall en runda på stan efter jobbet, mötte upp med Lilla M och vi gick runt och nöp i lite kläder utan någon större entusiasm. Sen gick vi hem, hon hade cykeln med sej och jag ville inte överge henne och ta bussen. Men jag erkänner, jag sneglade längtansfullt på den säkert svala bussen när den åkte förbi...

När jag kom hem visade stegmätaren på 11154 steg (jag blev en smula förvånad eftersom det känns som om jag har byxor och skor av betong) och då bestämde jag mej för att för en gångs skull ge mej själv en liten frist. Ingen kvällspromenad alltså!

Men för att inte bli en riktigt soffpotatis så vek jag tvätt och diskade. Imorgon börjar Mannen arbeta (hurra, hurra, hurra, hurra) så nu är det slut på sötebrödsdagarna för mej. Ingen mer hushållerska nu inte. Och glad för det är jag, han är så väl värd det här jobbet!

Jag funderar på att ta en utrensningskur, är det någon som gjort något liknande? Jag funderade på att fasta men det är tydligen passé, nu ska man ta en utrensningskur på 10 dagar istället. Kan det va nåt?

Och imorgon ska jag luncha med Siv! Synd att ni andra bor så långt bort!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig gjort någon utrensningskur men är nyfiken på det. Hittar du bra information så dela gärna med dig. Däremot är jag lite skeptisk - ok, för utrensning men jag vill veta lite mer vetenskapligt hur kroppen reagerar.

Anonym sa...

Ja, men visst var det GRÄSLIGT idag? Jag fick flexa ut tidigt, för jag mådde pyton av den tunga luften.

Superhurra för att han fick jobbet!

Vi ses imörr'n!

Projekt: Promenad sa...

Åh, hade vi bott nära varandra hade vi kunnat träffas ju. Hoppas ni får riktigt trevligt! /Fillan

Anonym sa...

Hm, hur menat du med utrensningskur?

Anonym sa...

Elsa: Det finns några tabletter man kan äta, en kur på 10 dagar. Den ska hjälpa kroppen att rensa ut gamla slaggprodukter som bara ligger och tynger ner. Finns på hälsokostaffärer. De beskriver det som en rengöring av insidan och ska tydligen (ja jag är en smula skeptisk!) generera ny energi och glädje i kroppen. Men det LÅTER ju bra :0)

Anonym sa...

Vad kostar utrensning att köpa?
Vad anser Siv om det hela?

Anonym sa...

Utrensnignen kostar omkring 200 spänn...