torsdag 23 augusti 2007

Dagens promenad.

Ojojoj, idag skulle ni varit med tjejer, eller inte!!! Jag släpade med Ebba min träningskompis + hennes bebis och mina ungar på långpromenad, 15 000 steg. Efter 2 500 steg bröt mitt stora barn ihop, "Vatten" ylade han, ungen var jättetörstig. Vi var tillräckligt långt hemifrån för att det liksom inte var lönt att vända och gå hem: Jag fick bita i det sura äpplet (eh, ja det gjorde jag senare under rundan, men mer om det sedan...) och ringa på dörren hemma hos en annan tjej som jag vet har småbarn, alltså var chansen stor att hon var hemma. Den supergulliga tjejen räddade min dag. Efter att ha svept ett glas vatten var han nöjd och vi kunde gå vidare.

Den smidiga ömma modern får sedan syn på ett äppelträd. Hmm! Man kanske skulle palla några äpplen tänkte jag. Vilket jag gjorde och synden straffade sig genast eller som min kära syster skulle ha sagt "man ska inte kasta saltkaret förrän man har hoppat över ån". Äpplena var riktigt vidriga. Skitäckliga och sonen (den stora) skrek genast att han inte ville ha.

Vi gick och gick och gick och gick. Stora sonen skulle gå, åka vagn, bli buren osv. 15 000 steg tog sedemera 2,5 timmar. Puh. Det lär dröja innan vi tar den rundan igen.

Väl hemma började det regna. Vi hann precis in genom dörren innan himlen öppnade sig totalt. Det blev mackor och mys hemma och välling till bebisarna (min minste och Ebbas). Sedan åkte promenadkompisarna hem och jag la ungarna och sedan däckade jag på soffan. Sedan sov vi 1,5 timmar allihopa. Härligt!!!

Summa summarum:

Antal steg: 17 507
Antal Aerobicssteg: 9 826 under 90 minuter
Antal förbrukade kalorier: 538
Förbränt fett: 31,2 gram
Sträcka: 10,15 km

Holy macaroni: Jag har gått en mil idag!!! I morgon ska jag rapportera vikt...

Ps. Det får bli vattenflaska i fortsättningen i skötväskan (kom ihåg det nu Fillan).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktigt !
Stort heja för dig som kommer på sätt att motionera med barnen. Såg en mamma som joggade med barnvagn idag och jag är mäkta imponerad av alla motionernade småbarnsmammor - inklusive dig :)

Anonym sa...

Härrejäklar vilket maratonlopp!

Din pojke må bliva en elitidrottare! ;)