tisdag 21 augusti 2007

en alldeles vanlig smurf

(jag gör som jag aldrig annars gör - kopierar från vanliga bloggen)

Vi har en liten BMI-sänkartävling på avdelningen, och min alltid lika ödmjuke kollega Walle är en smula frustrerad, ty han har räknat ut att eftersom han är lång och jag är typ tre äpplen hög (enligt honom) så måste han gå ner fler kg (1.3) än jag per BMI-enhet. Tufft ;)

“När Siv blir förbannad så reser hon sig upp och slår näven i golvet!” påstod han så, apropå min imponerande längd.

Jajajaja.

--------

Tokcykeltur ikväll (en infernalisk motvind och astmakänningar förkortade den rejält, nu blev det "bara" 45 minuter), och lite lätt styrketräning här hemma efteråt - bara med den egna kroppen som "vikt" men alla som provat vet att det är väl så jobbigt ändå. Nu ska jag stretcha mjukt och fint, min gamla simhoppar/gymnastkropp är ännu ganska mjuk. Att kunna gå ner i spagat tillhör det jag fortfarande "måste" för att vara nöjd med min form. Annars är jag ganska snäll mot mig. Jag kräver inte längre handvolter!

(det vore förmodligen som att be om nackfraktur)

"Dör jag nu är jag åtminstone nära kyrkogåden" tänkte jag torrt när jag med pipande luftrör kämpade mig uppför Skultunavägs-backen vid Hovdestalund. Jag är rätt grotesk ibland, antar jag.

12 kommentarer:

Projekt: Promenad sa...

Jag är bara ett äpple högt enligt min låååånga väninna i Kalmar. Hur kul är det tror du??? *asgarv* /Fillan

Anonym sa...

Jag är bara tre centimeter längre än du! Vi får bilda klubb. Fast vi är fyrtorn brevid minstaste sötaste ElinLetitcia!

Anonym sa...

Undrar hur många äpplen det blir när man är 174 cm. En radda? :0)

Anonym sa...

Då kvalar man snudd på in i bananligan! :) Eller så får du vara Gargamel, han var väl lång?

(men FY så elak jag är idag, förlåt förlåååt, du vet att jag gilar dig va?)

Fillan sa...

Banan it is...

Anonym sa...

Jag som gäääärna skulle vara lång sa "banan" med viss avudsjuka, dessutom. *plut*

Projekt: Promenad sa...

Men bananer är ju både gula, snygga, smala och goda och nyttiga och i all oändlighet...

Projekt: Promenad sa...

Jajajajaja... jag glömde skriva under igen. Sorry... /Fillan

Anonym sa...

Hm, banan... Ja banan kan jag vara. Men Gargamel med Jimmy-frilla?! Då lär man inte få många skamliga förslag. ja om det är såna man är ute efter alltså... He he...

Och ja Siv, jag vet att du gillar mej! :0) Ta ut dina jobbfrustrationer på mej bara, gööör det!

Anonym sa...

Molina, du har väl labngat in et rätt sjysst hugg, så bananGargamel med Jimmyfrlla verkar ju vara da SHIT! :-D Det kanske är DET som felar i mitt fall?

En liten äppelhög smurfknodd med kerubkrull verkar helt enkelt inte vara nån hit på mansmarknaden.

Anonym sa...

Siv: Men du ska ju promt bli jobbarpolare med snyggisarna. Fast å andra sidan, du kanske inte syns så bra därnere? Platåskor, kan det va nåt? Eller styltor? He he... Och du vet väl att det är när man inte vill som det händer. Jag skulle ju leva singelliv for ever and ever, vem skulle kunna tänkas vilja peta på mej liksom, jo jo... :0)

Anonym sa...

Jag har ofta platåskor (love'em :)), men C föreslog faktiskt styltor en gång i våras. Jag kanske får ha det i åtanke.