tisdag 28 augusti 2007

Helt blåst!


Jag bestämde mej egentligen redan imorse (med tanke på skovalet) för att ta ut friskvårdstimmen idag (för tredje veckan i rad!!) och ta en långpromenad hem. Sen, under dagen, så tilltog vinden och dessutom regnade det från och till. Men skam den som ger sej. Jag hade ju bestämt!

När klockan var tre klev jag ut från glashuset som jag jobbar i och strax efter fyra rusade jag in i lägenheten (jag höll på att kissa i byxorna!). Större delen av vägen hade jag motvind och minst två tredjedelar av vägen regnade det. Men vet ni vad? Jag kände mej bara energifylld och levande där jag traskade på med Stiff Little Fingers i lurarna halva vägen och Kungers den andra halvan. Med tanke på att jag går i takt till det jag lyssnar på funkar ballader ganska dåligt om man vill ha upp flåset...

När jag kom hem tog jag en dusch innan jag for iväg till affären för att hämta ett paket, sen hem och laga mat, vika lite tvätt och natta Lilleman. Varifrån kom all den här energin? Jag sov ju dessutom inte en blund i natt...

Min stegräknare visar förresten på 13175 steg.

Paketet jag hämtade innehöll min nya våg, nu kommer jag ha bättre koll på siffrorna. Även om min inställning är en smula kluven. Jag har vägrat våg förr, just för att inte bli fixerad. Samtidigt som jag nu vill kunna hålla lite koll. Ja ja... invägningen visade på 81,6 Kg. Min vägdag får bli tisdagar hädanefter (samma dag som jag startade projektet på, vilken slump!) och nu ska jag verkligen anstränga mej för att komma neråt på vågen den kommande veckan. Även om jag kan instämma i det mina promenadisar säger, det är underbart att känna hur man orkar mer och mer.

För övrigt tvivlar jag på att Kuren gör någon som helst skillnad. Jag har iallafall inte märkt något särskilt ännu. Men okej, det har heller inte gått så många dagar (bara tre) men jag är en otålig själ!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kuren innebä att det inte är nån idé att skicka lunchrequsts till dig va? Men på FREDAG då? Finns det öltabletter i kuren? :-d

Anonym sa...

Och du...Molina...tänk vad andra tänkte när de såg dig! Troligen något med "ohh...jag önskade att jag också orkade".

Puss På Dig

Anonym sa...

Kan du inte berätta lite mer om vad kuren innebär? Jag blir nyfiken.

Anonym sa...

Jag äter ju som vanligt så lunch, ja tack, när? Gärna! :0) Det är ju det som är så bra med kuren, man behöver bara tänka sej för en smula och inte pimpla kaffe och alko. Kaffet går bra, alko mindre bra men bara då på fredag så klart. Men va fasen, lite rundade fötter är jag väl värd?

Eva: Förhoppningsvis! :0)

Elsa: Det är istället för fasta, det ska hjälpa kroppen att göra sej av med slaggprodukter. Hur vete katten. Men jag äter tabletter (som ska tuggas) morgon, middag, kväll. Tre stycken åt gången. De innehåller en massa läskigt som t ex katrinplommon, åkerfräken, brännässla, kronärtskocka o.s.v det är väl iallafall tänkt att speeda upp kroppens egna städprocess. Bra om man till exempel lätt samlar på sej vatten i kroppen.

Anonym sa...

AhAAAAAA, jag förstår! Tja, torsdag eller fredag? Just say "go!" så springer jag ner på Stada.

Kuren låter helt klart intressant!