tisdag 21 augusti 2007

Godmorgon!


I dag var det lite lättare, inget motstånd utan bara ett konstaterande att kroppen är seg. Jag gick genom ett mulet Bromölla, trafiken började vakna till liv och de gula bussarna från Skånetrafiken brummade förbi.

Uppe i ena hörnan av min runda, där alla villorna ligger, mötte jag som vanligt den sortens människor som tittar misstänkt på alla som inte ser ut som de. En man i blå-och-vit-färgad träningsoverall och vita gympaskor, en kvinna i mjukaste och finaste träningskläder, en i korta svarta byxor, med skor som var vita och som det "switchade" om och en fin luvtröja. Själv har jag det som Siv, det är de där gamla tröjorna och så ett par jeans. Undra om det blir bättre att träna i träningskläder?

Jag tänker på Sivs inlägg i första delen av rundan och sedan gick tankarna över till något annat som jag redan har glömt.

Antal steg: 8143
Antal aerobicssteg: 8067
Antal min: 71
Förbrukade kalorier: 271
Förbrukat fett: 20,2 g
Sträcka: 5.86 km

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt ändå att komma iväg trots seghet och trötthet och allt vad det är som jobbar emot en. När jag hör Bromölla tänker jag dimma och långa trädalléer. Men fråga mej inte varför, vet inte ens om jag varit i Bromölla ärligt talat. Ska nog kolla kartan...

Anonym sa...

Molina: Bromölla ligger i Skåne, några kilometer från gränsen till Blekinge. Vi har Ivösjöns strand i samhället och tjugo minuters cykelväg till havet.

Bromölla är ett bruksamhälle men jag har bara bott här i fyra år och kan stå över en del av de saker som kan följa med den sortens ort.

Här finns långa alléer runt om. Du har helt rätt. Kanske inte i själva orten men runt om.

Jag jobbar på WM-data som operatör, jag gillar mitt jobb, jag älskar min nya lägenhet (min första egna som jag äger och jag flyttade in den 28 juni) och jag älskar livet. Jag är bara lite morgontrött ibland.

Projekt: Promenad sa...

Vem är inte morgontrött? Jag är bäst på kvällarna, en bättre människa helt enkelt... fast idag var jag uppe med tuppen och fräsch som en nyponros. /Fillan

Anonym sa...

Eva: Jag måste kolla om jag varit i Bromölla med förälrarna. Vi har släkt i skåne så det är inte omöjligt. Känns som om jag besäkt många småorter där i trakterna. De flesta otroligt vackra!

Och du, morgontrött är det helt okej att vara. Du kan väl inte vara pigg och driftig jämt! :0)