torsdag 23 augusti 2007

Sjuk

Min elaka förkylning gick visst inte att lura alls... :(
Tog en lång promenad idag på nittio minuter och kom hem jättesvettig och ganska trött. Tog en dusch och åt lite pastasallad men jag lyckades ändå inte piggna till. La mig på soffan och kände att jag verkligen inte orkade upp igen. Hade ont i huvudet, kände mig oerhört trött och lite borta. Sov timmar och kände mig lite bättre men har legat i soffan hela eftermiddagen och kvällen. Det som irriterar mig mest av allt är att jag inte orkar tänka ordentligt. Har försökt läsa lite men får inte ihop det utan blir bara förvirrad.

Fy att det skulle bli nu när jag har så mycket viktigt att göra.. Denna veckas uppgift i skrivarkursen är svårare än den förra och jag har mycket att göra där. Sen promenadprojektet och en massa grejer som ska fixas i lägenheten. Fast när har man egentligen tid att vara sjuk...

Nu ska jag gå och dricka C - vitaminbrus med echina droppar i.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men Lilla Du, promenadprojektet ska inte kännas som bly på din axlar. Koppla av och se till och bli frisk.

Jag tror jag har frågat tidigare men kan inte hitta var jag frågade, så jag gör det igen - berätta mer om skrivarkursen, jag blir så nyfiken!

Anonym sa...

Det är ju därför du blir sjuk! Eller det bidrar iallafall. Jag är helt övertygad om att när hjärnan går på högvarv och stressen sitter i kroppen så "hjälper" kroppen till genom att bli sjuk. Då tvingas man ta det lugnt vare sej man vill eller inte. Sen blir ju förvisso inte hjärnan mindre stressad över det. Krya på dej! Och framförallt, var rädd om dej!

Anonym sa...

Tack för alla snälla och omtänksamma ord :) Jag får nog ta ett par vilodagar nu tills jag känner mig lite bättre. Promenaderna får jag stå över men frukostutmaningen ska jag följa.

Skrivarkursen jag går är på Österlens folkhögskola i Tomelilla och på distans med 3 helgträffar per termin. Senast så var jag i Tomelilla men det kommer även att bli träffar i Göteborg och Stockholm, resten sker över first class. Vi har en skrivuppgift per vecka ( eller från torsdag - deadline måndag) och ska samtidigt lägga ner mycket tid på att läsa våra kurskamraters texter och skriva konstruktiva och noggranna kommentarer till dem.
Hur roligt som helst, och den första skrivarkurs jag någonsin gått efter att ha längtat hela mitt liv känns det som, så jag är jätteglad och exalterad.

Projekt: Promenad sa...

Jag håller med Eva! Det är inte meningen att projekt promenad ska bli en extra börda och att du ska känna att du har si och så många steg eller timmar att ta igen. ABSOLUT inte! Vila nu så kör du nya tag när du blivit frisk. Stor kram! /Fillan

Anonym sa...

Elsa: Spännande! Jag har gått ett års skrivarkurs på distans - det var Sörängens folkhögskola. Vi hade som du, en skrivaruppgift i veckan och sedan skriftlig respons på våra kursdeltagares texter.

I höst ska jag gå 25 % distans, det är en kurs att skriva för barn. Det ser jag fram emot.

Anonym sa...

Tror jag kanske skrev lite otydligt i inlägget - projekt promenad känns inte alls som en börda utan jättekul. Det är därför det påverkar mig så mycket att jag blivit sjuk och inte kan gå med för tillfället.