måndag 20 augusti 2007

Inget val

Med de tider jag jobbar den här veckan hade jag inget val, det var bara att ställa klockan 1,5 timme tidigare och ge sig upp. Segt, motvilligt och tröttsamt.

Antal steg: 8310
Antal aerobicsteg: 8290
Tid: 73 min
Förbrukade kalorier: 276
Förbrukat fett: 20,8 g
Sträcka 5.98 km

När det gäller veckans utmaning ska jag för en gång skull prova på att planera maten. Jag äter gröt varje dag och älskar det - men det har blivit slentrian och därför ska jag köpa fil eller youghurt och färsk frukt, jag ska byta ut mitt morgonkaffe mot te (det vet jag att jag enbart mår bra av och att när jag väl dricker kaffe längre upp på dan så är det en riktig kick).

I morgon blir det youghurt med färska blåbär och banan, te i min fina bruna tekanna som jag köpte på seconhand för femtio kronor (rena fyndet),

5 kommentarer:

Fillan sa...

Kände du dig inte lite piggare när du kom hem då? Jag har sjuka barn hemma igen- vete katten hur jag ska få ihop det idag.

Anonym sa...

Ja, det är som vanligt. Trögt att komma iväg men efter cirka tusen steg har jag satt på en autopilot och så helt plötsligt är jag hemma igen. Fråga mig inte - jag vet att du undrade i förra veckan - vag jag funderar på för det kommer jag inte ihåg. Det är en blanding av olika projekt, idéer och annat. Jag kläcker många fina idéer under min promenad och det kändes härligt när jag kom hem.

Ungefär som om mina celler cirkulerar bättre, jag känner mig rakare i ryggen och på ett fantastiskt humör!

Om du inte får ihop det på grund av barnen får de se det som en vilodag. Hoppas det blir på bästa sätt.

Puss.

Anonym sa...

I am DULY impressed! Jag borde också ställa klockan tidigare för att gå före jobbet (speciellt som det börjar mörkna så tidigt på kvällarna) men hittills har det varit KÖRT! Ja, förutom i helgen så jag inte ens behövde ställa locka (h-underverk! :)).

Du är duktig.

Gröt än snudd på optimal frukost. Å andra sidan - att njuta säsongens bär är LIVSKVALITET.

Anonym sa...

Vad duktig du är Eva!Jag steg upp halv sju för att släpa mig själv och tvätten upp till tvättstugan och det tyckte jag var väldigt motigt. Du däremot gick en lång promenad på över en timme!



Om gröt är den optimala frukosten så borde gröt med säsongens bär vara superoptimal!

Anonym sa...

Fast, Siv, jag började inte jobba förrän vid 9 och steg därför upp 6 och kom iväg efter en kvart. Så imponerande var det inte!

Elsa: Alltså, jag önskar verkligen att jag var morgonpigg! Men det är jag inte. Men, jag minns sedan förra gången jag körde ett sådant här probjekt att jag slocknar tidigare och då är det lättare att stiga upp på morgonen. Jag behöver ju i alla fall åtta timmars sömn.