onsdag 29 augusti 2007

En Carambola i mitt kök

På väg hem från min promenad idag så inhandlade jag en exotisk frukt; en Carambola även kallad stjärnfrukt. Försökte hitta någon mer exotisk frukt men den hemköp jag var på hade nog ett rätt dåligt utbud så jag får leta vidare. Jag har aldrig ätit carambola förutom en gång i femman eller sexan då vi fick provsmaka en liten bit var i skolan men det räknas ju knappast inte. Den ligger i mitt kök nu och väntar på att få bli ett litet mellanmål imorgon förmiddag när jag sitter och skriver. Spännande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

De är så snygga, tycker jag! Att skiva ner dem i ett glas av nåt gott att dricka är alltid en succé :)

Anonym sa...

Jag tänkte precis skriva det Siv redan skrivit, i en drink är de verkligen kanon, snygga OCH goda :0)

Projekt: Promenad sa...

Mums, de är goda de där Carambolorna! /Fillan