onsdag 22 augusti 2007

Frukost.

Hur tycker ni att det har gått med frukostutmaningen? Vore kul ifall ni delade med er av vad ni ätit till frukost denna veckan för att inspirera varandra.
Själv är jag väldigt inne på Dinkelgröt från Saltå kvarn. Innehåller både aprikoser och linfrön. Fast jag blandar i en matsked russin också när jag kokar upp gröten. (Bilden är hämtad på http://www.saltakvarn.se/ ). Ibland varierar jag med 2 mackor (oftast med ost och någon grönsak) och te. Mina frukostar kan alltså bli bättre...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min utmaning har gjort att jag äter gott och formligen läääängtar till frukosten. Aldrig trodde jag något skulle "slå" min grötfrukost - men youghurt med färsk frukt är lika bra om inte bättre.

Anonym sa...

Jag har inte lagt ner någon möda på frukosten alls ska jag villigt erkänna. Jag håller mej till min tallrik yoghurt och kaffe och lite till yoghurt till fikat på jobbet (istället för att dricka mer kaffe). Jag tycker livet är en smula tungt just nu så jag har valt bort att ta tag i frukosten just nu. Jag tror på att vara snäll med sej själv.

Anonym sa...

Den där gröten från Saltå verkar jättegod..

Jag har tänkt extra på frukosten och tänkte lägga upp ett liten inlägg om det en dag. Jag tänkte rota fram min kamera och ta ett fint kort på min frukost och lägga upp på bloggen. Så det är på väg - snart

Anonym sa...

Eva: Jag testade din yoghurtfrukost fast som kvälsmål, inte alls dumt!

Molina: Klart att du ska ta det lungt om livet känns lite tungt (vilket fånigt rim det blev...). Frukosten finns kvar att satsa på en annan dag när det känns bättre igen!

Elsa; Åh, vi väntar med spänning på ditt frukostinlägg!!!

/Fillan