fredag 31 augusti 2007

Äntligen fredag!

Den här veckan har varit lång som jag vet inte vad... Jag hade tänkt göra ett rejält ryck på jobbet idag och sedan flexa ut runt två - halv tre. Men det blir inte alltid som man tänkt... Lilleman var snuvig redan igår morse men när jag kom hem igår efter jobbet hade han kroknat rejält. Han har feber och snuva och lite hosta så idag fick det bli VAB.

Jag går omkring och städar än här och än där för att inte lata till mej helt. Jag vill egentligen dammsuga hela lägenheten men Lilleman ligger i soffan och kollar på DVD och då känns det lite taskigt att dra igång dammsugaren. Jag bestämde mej för att skriva blogg istället. Tänk så lätt det är att hitta på saker man måste göra som roar en istället för att göra tråk.

Ikväll bär det av på tjejmiddag hos kollegan som slutar och försvinner till storstaden. Synd, vi behöver lite fart och fläkt hos oss. Det är ganska lite fart och fläkt i övrigt nämligen... Från början var tanken att vi skulle bege oss ut på lokal efter ett tag men det har visst börjat vackla lite. Jag vill gå på krogen! Jag vill dansa! Jag BEHÖVER skaka rumpa! Men, vi får väl se hur det blir...

Idag känns iallafall segheten som förföljt mej hela veckan en aningens mindre seg. Förhoppningsvis är den väg på att ge sej helt så jag kan bli en smula piggare. Jag tror även att Kuren börjar verka på min kropp, i vilket fall får jag springa på toa betydligt oftare än vanligt. Jag hoppas iallafall att det beror på Kuren, alternativet skulle kanske kunna vara att jag drabbats av akut inkontinens och hur skoj låter det?

Nej, nu ska jag hitta på mer saker att utföra. Bädda rent i sängen kanske? Färga håret? Raka benen? Det ena utsluter inte det andra förvisso, även om min simultanförmåga inte är så väl utvecklad att jag kan göra allt samtidigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller kan du vila.

Vila är underskattat.
Å andra sidan är jag en "att göra"-person. I dag mår jag bra och är starkt och det är skönt, jag skickar varma tankar och starka krafter till dig.

Ha en skön fredag.
Kram.

Anonym sa...

Hoppas vi ses ikväll ;)