måndag 20 augusti 2007

Frukosteva

Jag satt på jobbet och funderade över hur jag skulle fixa veckans utmaning - frukost minst tre dagar i veckan och om man redan äter frukost variera den. Jag är en grötmänniska. En dl gröt och 2,5 dl vatten och någon minut och sedan klart! Mjölk och linfrö. Det ger mig en riktigt bra start på dagen.

Men jag gillar youghurt också, det brukar jag ha som efterrätt ibland (ja, halshugg mig bara - jag är förtjust i nyttig mat) och kom på att jag ville prova blåbär, banan, russin och hasselnötter. Till sist hade jag nästan halucinationer om det hela och därför var jag tvungen att prova redan i kväll.

Det var supergott!
Jag rekomenderar det varmt, det känns fräscht och det är roligt när man verkligen smakar det man äter och inte bara skyfflar in för att bli mätt.

2 kommentarer:

Fillan sa...

Åh, det där ser ju skitgott ut!

Anonym sa...

Det ser otroligt gott ut, ja. Min favoritfrukost (speciellt under de där stekande heta dagarna i somras) har varit en smoothie på just yoghurt (den lättsockrade med vanilj), banan och blåbär. Häller i lite krossade linfrön för fibrernas och fettsyrornas skull.

Blåbär är rena rama hälsobären, dessutom. I LOVE them!